Kraftig blodbrist !

Nu ska ni få höra hur pigg tjej man är, nooot !
Pallrade mig iväg till vdc, när jag sitter i väntrummet så ringer mobilen, dolt nummer.
När jag svarar visar det sig vara läkaren som vill prata med mig om gårdagens prover som han nu fått svar på. Han börjar babbla på att det blivit sämre, att jag måste till sunderbyn åh att jag har kraftig blodbrist. Jaha, säger jag, åh svarar att jag sitter på vdc i väntan att få komma in till en doktor för att jag inte mår bra. Så in får jag komma åh det blir akutremiss till sunderbyn.
Väl framme på akuten får jag vänta en stund, men inte länge. Dom plockar in mig i ett akutrum åh sätter droppnål, sånt där armband med namn åh en massa klistermärken över hela kroppen som dom kopplar till en massa sladdar. Där får jag ligga en bra stund i väntan på provsvaren på blodet dom tjuvade av mig. Jag blir otålig åh trycker på klockan, pissnödig som faaan ! Då kopplar dom äntligen lös mig åh jag får gå på toa, tack ! Blir flyttad till ett annat rum, doktorn kommer in åh klämmer, lyssnar osv, typ allt man kan komma på. Dom tjuvar ännu mer blod av mig åh jag blir skickad på lungröntgen, hur det kom in i bilden har jag inte riktigt förstått men nödvändigt var det iaf tyckte dom.
Jag får veta att jag har ännu sämre blodvärde än dagen innan, suck. Till slut får jag domen, sjukskriven en vecka åh satt på en massa piller under tiden. Är det inte bättre tills om en vecka så blir det dropp några ggr i veckan, igen. Åh om jag svimmar nå så är det akuten åh få sån där blodtransfusion på direkten !

Felet då ?
Jag har alldeles för lite blod i kroppen, näst intill inget järn alls.
Kroppen behöver ta upp järn för att kunna bilda nya röda blodkroppar, om man då inte har nå järn så kan det ej bildas några blodkroppar åh då blir det inge blod. De blodkroppar man har lever endast några dagar i kroppen åh när dom dör kommer inga nya utan järn. (hoppas ni fattade min vackra förklaring, för de gjorde knappt jag).

Så nu ligger man här i sängen, som ett batteri utan ström, typ. Tråkigt, men sant !
Well, nu ska vi inte deppa, det hade ju faktiskt kunnat vara något värre, typ dödligt.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh stackars Theresé! Hoppas du blir frisk snart. :)

2009-03-24 @ 19:30:27
Postat av: Anonym

men usch vad hemskt det låter gumman :(

ingen rolig läsning såhär direkt efter jobbet ju :(

2009-03-24 @ 19:46:39
Postat av: Raiijssan

ååh stackars dig, hoppas du blir bättre, kan komma nån dag och hålla dig sällskap om du har det tråkigt hemma. krya på dig!

2009-03-24 @ 20:40:24
Postat av: Ewe

Huva! Hoppas du blir bra fort, ingen kul "sjukdom"!

2009-03-24 @ 20:57:14
URL: http://pappersplan.blogg.se/
Postat av: Annica

Tur du fick en diagnos iaf. Krya på dig.

2009-03-24 @ 21:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0